S. d. Ch.: Krize majestátu smrti | Divadelní klub D.N.A. Frýdek-Místek | Čt12. 10. 202319:00 | |
S. d. Ch.: Krize majestátu smrti | Studio G, Ostrava | Pá26. 01. 202419:00 |
Ostravan | V Krizi majestátu smrti si Statické divadlo podává ruku s humorem spisovatele S. D. Ch. |
Co se děje ve Frýdku-Místku | Tramping a loučení se šerifem, šéfem osady trampů |
Novinky.cz/Právo | Někdo by s tím už fakt měl něco udělat, znělo na Jiráskově Hronově |
Ostravan | Hodnoty, jistoty, mám je já, máš je ty. Statické divadlo opeklo Párek ve své originální poetice |
Radiocyp | Byli jsme při tom: Statické divadlo uvedlo premiéru hry Útěk |
Šrámkův Písek bloguje | Ready for the outsider show? |
Amaterksascena.cz | Modrý Kocour: Festival, kde i zahájení má svůj název |
Ostravan | Útěkem se Statické divadlo snaží rozhýbat stojaté, kalné a smrduté vody |
„Všechno, co tam mělo být, tam bylo. Ve skutečnosti i ta vážná rovina tam byla dohromady s tím vaším zničujícím humorem. Kupodivu ty fóry, který tam byly, se mi zdály z osmdesáti, možná i devadesáti procent dobrý. Fakt jako dobrý! Což u tohohle typu divadla člověk vidí málokdy.“ --Petr Váša
„Ostravský Párek pracuje skvostně s jazykem, s kategorií trapnosti a ubohosti, s detailně promyšlenou scénografií. Jeho inspirační zdroje lze hledat jak v české hospodě, jak ji prožil a popsal Jaroslav Hašek, tak v sofistikované hře s jazykovými kalambury, jak je nalezneme u Voskovce a Wericha i Václava Havla, i když třeba nemá jejich formální dokonalost.“ --Radmila Hrdinová
„Podobně jako třeba Sklepáci nebo Monty Pythoni. Ale samozřejmě svým vlastním způsobem, neboť ironizují sebe, svými prostředky, ve své situaci, se svým ostravským přízvukem.“ --Jan Mrázek a Pavel Skála
„Inscenace, nazvaná Párek, je punkově rozvolněná, ale jazykově vynalézavá a poetická. Ukázala tu polohu amatérského divadla, která se nechce publiku zalíbit a navázat s ním vztah spojenectví, ale pracuje s provokací v obsahu i formě. Párek je při tom ale inscenace srozumitelná, sebeironická a dobře zahraná. Do programu vnesla originální, neodvozenou poetiku.“ --Alena Zemančíková
Statické divadlo je personálně chudý soubor, provozující nonartificiální, minimalistické, alternativní, autorské a statické divadlo bez přívlastků. Z mohutného teoreticko-konceptuálního substrátu vyrůstají skromné plodnice, povlávající mezi hlubokou filosofií a groteskou. Útěk je naše první „celovečerní hra“. Postoupili jsme s ní na Šrámkův Písek, kde jsme za ni dostali přímou nominaci na Jiráskův Hronov. Další mety jsou Goethův Výmar, Shakespearova Verona a Homérova Trója.
Za metainscenaci Zánicky - jsme dostali ocenění za „nejlepší autorský text“ a „nejlepší jevištní tvar“ na krajské přehlídce studentského a experimentálního divadla v Ostravě (2016).
Realizované projekty:
S. d. Ch.: Krize majestátu smrti (2023, inscenované čtení)
Nouze o lidi (2023, kabaretní scéna)
Podle všeho (autorská hra, hráno jako work-in-progress, 2021-22)
Vlkodlak (pohádka, 2021)
Párek (2019, autorská hra)
Útěk (2018, autorská hra)
Zánicky (2016, autorská pidihra)
V. Havel: Anděl Páně (2015, scénické poločtení)
Chceš Statické divadlo na svá prkna, na svůj festival, do svého pokojíčku? Pošli mail nebo zavolej, nějak se domluvíme.